صفحات

موانع اینتل در برابر یو اس بی ۳٫۰، برنامه هایی برای گنجاندن این فناوری در سال 2012


موانع اینتل در برابر یو اس بی ۳٫۰، برنامه هایی برای گنجاندن این فناوری در سال 2012

یو اس بی ۳٫۰ از زمان ارائه اش به بازار، در حدود ۱۲ ماه پیش، تبدیل به فناوری محبوبی شده است، اما افشای مساله جدیدی از طرف اینتل می تواند سرعت فراگیر شدن یو اس بی ۳٫۰ را کند نماید. طبق اطلاعات منتشره در IDF، اینتل تا سال ۲۰۱۲ چیپ ست مجهز به یو اس بی ۳٫۰ عرضه نخواهد نمود. این مساله برای کسانی که می خواهند یک پلت فرم[۲] اینتل با قابلیت ارتقاء بالا بخرند نا امید کننده است.


می دانیم که مادربردها و سی پی یو های Nehalem موجود از معماری پل شنی[۳] پشتیبانی نمی کنند؛ احتمال دارد اینتل تا زمان ارائه معماری پل پیچکی[۴] نیز از یو اس بی ۳٫۰ پشتیبانی نکند. این گذار نباید نیازمند مادربرد/سوکت جدیدی باشد- اغلب مادربردهای دو هسته ای[۵] که از Conroe پشتیبانی می کنند از Penryn نیز پشتیبانی می کنند- اما سابقه اینتل نشان داده که این شرکت در یک چشم بهم زدن سازگاری/سوکت مادربردها را تغییر می دهد.


لیزرها باعث سریع تر شدن آن می گردند

همیشه شگفت آور بوده که اینتل، یعنی شرکتی که کنترل کننده های مرجع یو اس بی ۳٫۰ را طراحی نموده، در ادغام آن در محصولاتش بسیار کند عمل کرده است. نظریه موجود این است که اینتل بخاطر استاندارد Light Peak اش ادغام فناوری یو اس بی ۳٫۰ را به عقب می راند. استاندارد Light Peak پتانسیل تبدیل شدن به استاندارد ارتباط جهانی مطلوبی را دارد که قادر است همه چیز، از اینترنت گرفته تا صدا/تصویر HD و استفاده همزمان از صفحات نمایش[۶] اضافی، را پشتیبانی نماید، اما روی غلتک افتادن سیستم های پشتیبانی از این ابزار زمانبر است. اگر اینتل همزمان از یو اس بی ۳٫۰ نیز پشتیبانی نماید، همواره این احتمال وجود دارد که استاندارد Light Peak حتی قبل از این که شانسی برای نشان داده ویژگی هایش داشته باشد، از بازار رانده شود.

دلیل اینتل هرچه که باشد، تا حدودی بر روی علاقمندان تاثیر می گذارد. چیپ یو اس بی ۳٫۰ دو درگاهی[۷] NEC تبدیل به پر فروش ترین محصول در محدوده مادربردهای دو هسته ای/ LGA1156/LGA1366 شده، در حالی که Asrock نیز یک مادربرد X58 با چهار درگاه یو اس بی ۳٫۰ عرضه نموده است. سال دیگر در همین زمان مشکل بتوان مادربرد متوسط اینتل یا ای ام دی[۸] یافت که حداقل دو درگاه یو اس بی ۳٫۰ نداشته باشد. تصمیم اینتل مبنی بر عدم ارائه پشتیبانی از یو اس بی ۳٫۰ در سال ۲۰۱۱ مقبولیت آن را کاهش خواهد داد، اما این واقعیت که تولید کننده های اصلی مادربرد هم اکنون این فناوری را در مادربردهای زیر ۱۰۰ دلارشان ارائه داده اند بدین معنی است که آنها یو اس بی ۳٫۰ را فناوری مهمی می دانند که مصرف کنندگان به دنبال خرید آن هستند.


[۱] USB[2] platform[3] Sandy Bridge[4] Ivy Bridge[5] Core 2 motherboard[6] monitors[7] Dual-port[8] AMD









منبع: http://www.gooyait.com

0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.