صفحات

گوگل لینوکس و مک را جایگزین ویندوز می‌کند

رقابت‌های تجاری و به همان نسبت اختلافات دو شرک بزرگ گوگل و مایکروسافت بر هیچکس پوشیده نیست. هم گوگل و هم مایکروسافت سالهاست که می‌کوشند با سرمایه گذاری‌های عظیم بازار دیگری را تصاحب کنند که از آن جمله می‌توان به ارائه شدن سیستم آندروید برای رقابت با ویندوز موبایل (و البته آیفون)، جستجوگر بینگ برای رقابت با گوگل و موارد بسیار دیگر نام برد.
در حالیکه گوگل تا به امروز استفاده بسیار زیادی از سیستم عامل ویندوز بر روی کامپیوترهای کارمندان خود کرده است در آینده‌ای نزدیک بطور کامل استفاده از آن را در شرکت خود ممنوع خواهد کرد.


بر اساس گزارشی که شب گذشته منتشر شد گوگل به کارمندان خود توصیه کرده است که از سیستم عامل‌های مایکروسافت استفاده نکنند. بر اساس این گزارش به کارمندان جدید این حق داده می‌شود که از یکی از دو گزینه سیستم عامل لینوکس یا مک (MAC) استفاده نمایند و استفاده از سیستم عامل ویندوز نیازمند اجازه رسمی از سوی مسئول یا مدیر آن بخش خواهد بود.
گوگل معتقد است که وجود رخنه‌های امنیتی در ویندوز موجب موفقیت حمله اینترنتی چینی در ابتدای سال جاری میلادی بوده است؛حمله‌ای که گوگل آن را به دولت چین نسبت داد و افزایش تنش‌ها میان طرفین ، سبب خروج کامل گوگل از بازار چین شد. گوگلی‌ها معتقدند که اگرچه این رخنه را ترمیم کرده‌اند اما وجود هزاران رخنه امنیتی غیرآشکار دیگر، شدیدا آنها را در برابر حملات هکری آسیب پذیر می‌کند.
گوگل مدتی پیش اعلام نمود که مشغول کار بر روی سیستم‌عامل خود به نام Chrome OS است. در سیستم عاملی که به عقیده گوگل آینده دنیای رایانه خواهد بود همه چیز از طریق مرورگر اجرا می‌شود و بجز بخش کوچکی از اطلاعات، همه چیز در سیستم ابری (Cloud) پردازش و ذخیره می‌گردد ، بدون آنکه نیاز به استفاده از نرم افزار واسطه‌ای باشد. اقدام گوگل در تغییر سیستم عامل کاربران از ویندوز به  لینوکس و مک فقط یک اقدام موقت است چرا که هر دوی این سیستم‌عامل‌ها نیز حفره‌ها و رخنه‌های امنیتی مخصوص به خود را دارند. بنابراین به محض عرضه کامل سیستم عامل کروم و رفع نقاط ضعف آن گوگلی‌ها به سیستم عامل خودشان مهاجرت می‌کنند.

 

 

 لینک مطلب در سایت منبع

0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.