صفحات

مخترع اينترنت به دنبال آزاد سازی اينترنت

مخترع اينترنت به دنبال آزاد سازی اينترنت




26 شهريور 1389 - مهر- بنیانگذار بزرگترین شبکه جهانی اینترنت در کنفرانس نوکیا با بیان اینکه سیاست یکی از زمینه هایی است که آزادی اطلاعات و سرعت اینترنت را در کشورهای مختلفی با خطر مواجه کرده است گفت: دسترسی به اینترنت نباید برای هیچ انسانی از محدودیت برخوردار باشد.

"سر تیم-برنرز- لی" مخترع اینترنت می گوید اپراتورهای تلفن همراه و شرکتهای خدمات اینترنتی نباید از توانایی محدود کردن دسترسی به شبکه اینترنت و ایجاد شرایطی که در آن کاربران توانایی اتصال به سایتهای خاصی را نخواهند داشت، برخوردار باشند.

وی همچنین اظهار داشت تولید تلفنهای همراه کم هزینه بااتصال به شبکه اینترنت شرایطی ایده آل است که برای اطمینان از اتصال 80 درصد افرادی که تا کنون به اینترنت دسترسی نداشته اند و امکان بهره بردن آنها از اطلاعات این شبکه ضروری است.

برنرز لی معتقد است نگرانی هایی که درباره حریم شخصی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی افراد وجود دارد به این معنی است که صنایع و بازارها باید توانایی خود را در تقسیم بندی اطلاعات مربوط به هر فرد از قبیل اطلاعات آدرس و تلفن همراه بهبود بخشند.

برنرز لی در کنفرانس جهان نوکیا گفت: بیشتر ما باور داریم زمانی که به یک آدرس اینترنتی یا نام دامنه مراجعه می کنیم تا به صفحه ای دسترسی پیدا کنیم، باید بتوانیم به هر اطلاعات و صفحه ای دسترسی داشته باشیم زیرا این طبیعت اینترنت است اما بسیاری از شرکتهای خدمات اینترنتی این توانایی را با محدودیت مواجه می کنند.

مخترع شبکه جهانی اصرار دارد که برابری همه وب سایتها به منظور انتقال اطلاعات در هر زمینه ای بسیار ضروری است. به گفته وی سیاست یکی از زمینه هایی است که آزادی اطلاعات و سرعت اینترنت را در کشورهای مختلفی با خطر مواجه کرده است.

برنرز لی اتصال تلفنهای همراه به اینترنت را یکی از شیوه های کلیدی در اتصال تعداد بیشتری از انسانهای زمین به اینترنت می داند. به گفته وی اینترنت در حال حاضر 20 درصد از جمعیت کل جهان را به سوی خود جذب کرده است و 80 درصد از این جمعیت تنها به تلفن همراه دسترسی دارند. این شکاف همان دلیلی بوده است که وی بر اساس آن بنیاد شبکه را راه اندازی کرده تا از کاربردی بودن اینترنت در حفظ سلامت انسانهای جهان استفاده کند.



0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.