صفحات

چگونگی پول دار شدن سومین مرد ثروتمند جهان

دارايي او در 25 سالگي چيزي معادل 40 ميليون دلار بود

وقتي صحبت از ثروت به ميان مي آيد اولين چيزي که به ذهن هر انساني خطور مي کند پول است؛ چيزي که در قرن 21 واقعا حلال بسياري از مشکلات در سراسر جهان است. تقريبا همه انسان ها عاشق ثروت هستند، کيست که از داشتن پول ناراضي باشد؟! ولي راه به دست آوردن پول با افکار درست و منطقي شرط اصلي پول دار شدن است.

 

مطمئنا اولين سرمايه هر فرد ثروتمند يک فکر اقتصادي قوي است. شايد «کارلوس سليم» که در حال حاضر سومين فرد ثروتمند جهان است از اين فکر اقتصادي به خوبي استفاده کرده به طوري که دارايي او در 25 سالگي چيزي معادل 40 ميليون دلار بود.


او که فرزند پنجم خانواده است در 28 ژانويه 1940 در مکزيکوسيتي به دنيا آمد اما در واقع اصالتي لبناني دارد. او پس از پايان دوران دبيرستان تصميم گرفت که در رشته مهندسي تحصيل کند و با اين تصميم وارد دانشگاه مکزيک شد.


پايان تحصيلات دانشگاهي
کارلوس پس از پايان تحصيلات دانشگاهي تصميم گرفت اقبال خود را در شرکت هايي که از نظر مالي ضعيف بودند محک بزند. او که ثروتمند شدن را هدف خود مي دانست با ورود به اين شرکت ها پايه هاي مالي آنها را مستحکم کرد و با اين کار توانست موفقيت را هم براي خود و هم براي آن شرکت ها به ارمغان آورد.
گفتني است که او کارهاي متفاوتي در سازمان ها و شرکت هاي گوناگون انجام داد و همچنان با موفقيت پيش رفت تا جايي که امروز به عنوان دومين سهام دار شرکت «نيويورک تايمز» به شمار مي رود.


حکمراني بر اينترنت آمريکا
از سوي ديگر خدمات مخابراتي و اينترنتي در مکزيک تا حد زيادي مديون تلاش هاي کارلوس سليم است. او در حال حاضر بر صنعت «تل کام» حکمراني مي کند و همچنين 80 درصد خطوط تلفن همراه در مکزيک در اختيار «تل سل» است که اين شرکت توسط کارلوس اداره مي شود. از طرف ديگر در حال حاضر او صاحب بزرگ ترين شرکت ارائه کننده خدمات اينترنتي در آمريکاست.

ناگفته نماند که از سال 2006 تا 2007 ثروت کارلوس از 29 ميليارد دلار به 50 ميليارد دلار رسيد به طوري که در اين زمان به غير از سرمايه گذاري بر روي شرکت هاي مختلف اداره آنها را نيز بر عهده داشت.


اين مرد ثروتمند که علاقه زيادي به طبيعت و هنر نيز دارد در حال حاضر رياست تعداد معدودي از شرکت هايش را بر عهده دارد و بخش عمده اي از فعاليت هاي مديريتي خود را به فرزندانش واگذار کرده است.

0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.