صفحات

جدایی ناپذیران ، من و گوگل کروم ( قسمت سوم )


جدایی ناپذیران ، من و گوگل کروم ( قسمت سوم )

سه کلیک با اقیانوس نتایج گوگل فاصله دارید !
از قدرت های گوگل که امروزه بر هیچکس پوشیده نیست ، چیزی نمیتوان گفت . اولین محصولش بهترین جستجوگر دنیا شد و یکی از آخرین هایش بهترین مرورگر دنیای WWW ها . فرض کنید قدرت این دو با هم ترکیب شود . چه خواهد شد !!! بهترین جستجوگر دنیا در بدنه قدرتمندترین مرورگر وب .
در این مطلب قصد داریم تا با شما در مورد یک افزونه صحبت کنیم که جستجوی شما در گوگل را از این هم که هست راحت تر میکند . افزونه ی این مطلب ما افزونه ایست با نام Highlight to search .

ابتدا افزونه را از اینجا و بدون هیچ تحریمی دانلود کنید .

روش نصب بسیار ساده است . اگر نمیدانید که چگونه باید این افزونه را نصب کنید میتوانید از مقاله های قبلی این سری کمک بگیرید .

کار این افزونه این است که متن انتخابی توسط شما را با یک کلیک در گوگل جستجو میکند و یا به قول ما گوگلی ها ، آن را برایتان گوگل میکند .
به عنوان مثال من در تصویر زیر از درون یک متن ، کلماتی را انتخاب کردم . اکنون برای جستجو سه راه پیش رو دارم :
۱- متن را کپی کرده و در کادر جستجوی سایت گوگل وارد کنم .
۲- متن را کپی کرده و در آدرس بار گوگل کروم وارد کنم .
۳- متن را انتخاب کرده و مابقی کار را با فشردن یک کلیک به افزونه Highlight to search بسپارم .
اگر روش سوم را انتخاب کرده اید ، باید بگویم انتخاب درستی است . چرا ؟؟؟ به دلیل اینکه :
۱- در زمان خود صرفه جویی میکنید .
۲- زحمت Copy / Paste کردن متن را دیگر لازم نیست به خودتان بدهید .
اکنون پس از انتخاب متن با علامتی شبیه به یک ذره بین زیر متن انتخاب شده مواجه خواهید شد .
به محض کلیک کردن روی این علامت یک تکست باکس باز شده و دقیقا همان کلمات انتخاب شده ، درون آن وجود دارد .
این کار دو دلیل میتوانید داشته باشد :
۱- افزونه به صورتی از شما تایید میخواهد که آیا قصد دارید همین کلمات را جستجو کنید ؟
۲- در صورتی که میخواهید کلماتی را به این کلمات اضافه و یا از آن کم کنید ، دستتان برای انجام این کار باز باشد .
اکنون همه چیز آماده است . کافیست تنها روی علامت ذره بین کلیک کنید .






منبع : http://www.gooyait.com

0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.