صفحات

جدایی ناپذیران ، من و گوگل کروم ( قسمت دوم )



جدایی ناپذیران ، من و گوگل کروم ( قسمت دوم )

دانش ویکی + قدرت کروم = ویکی کروم

ویکی پدیا را امروزه بچه های دبستانی هم میشناسند ، پس یقینا شما هم این دانشنامه عظیم را میشناسید . ویکی پدیا بیش از ۱۵ میلیون مقاله دارد . زبان های متعددی هم در این دانشنامه پشتیبانی میشوند که تعداد آنها چیزی در حدود ۲۷۰ زبان میباشد . به احتمال ۹۹ درصد شما تا به حال با این دانشنامه کار کرده و استفاده های زیادی نیز از آن برده اید . ولی شاید بخواهید که ویکی پدیا را همیشه در دسترس داشته باشید .

یک روش وجود دارد تا شما بتوانید بزرگترین دانشنامه جهان را در بهترین مرورگر دنیا یعنی گوگل کروم تجربه کنید . در ادامه به شما افزونه ای را معرفی خواهیم کرد که دانش ویکی پدیا را با قدرت گوگل کروم تلفیق خواهد کرد .

افزونه که قصد استفاده از آن را داریم ، افزونه ایست با نام Wiki Lookup . این افزونه خیال شما را از بابت در دسترس بودن ویکی پدیا راحت میکند .
ابتدا این افزونه را  هیچ تحریمی از اینجا دانلود کنید .

این افزونه حجمی معادل ۱۹ کیلوبایت دارد . پس مشکلی برای عزیزان دیال آپی پیش نخواهد آمد .

پس از دریافت افزونه با کشیدن و رها کردن آن روی پنجره گوگل کروم و فشردن دکمه Continue افزونه به راحتی نصب خواهد شد به قسمت Toolbar مرورگر شما اضافه میشود .

تنها کاری که لازم است شما انجام دهید اینست که روی آیکون افزونه کلیک کرده و سپس عبارتی را که قصد تحقیق در مورد آن را دارید در تکست باکس مربوطه تایپ کنید . فشردن دکمه جستجو که با علامت ذره بین مشخص شده ، آخرین مرحله است .
پس از چند ثانیه افزونه ، محتوایی که از طرف ویکی برایش ارسال شده است را به نمایش میگذارد .

اگر دوست دارید مطلب را در یک صفحه جداگانه ببینید ، بهتر است روی دکمه Open in new tab کلیک کنید .

این افزونه یک Option هم دارد که شما میتوانید آن را تغییر دهید . ابتدا روی این افزونه راست کلیک کرده و گزینه Options را کلیک کنید . وارد یک صفحه بسیار ساده خواهید شد که فقط و فقط یک گزینه دارد .

Desired Language : این گزینه مربوط به زبان های ویکی پدیا میشود . مثلا اگر شما از لیست کشویی مقابل این گزینه ، فارسی را انتخاب کنید ، اطلاعات مربوط به نتیجه جستجوی شما از ویکی پدیای فارسی ارسال خواهد شد .

پس شما میتوانید با انتخاب یکی از زبان های موجود ، به راحتی تقاضای ارسال پاسخ را فقط از همان زبان کنید . در پایان مراحل انتخاب زبان بایستی دکمه Save را بفشارید .
در ضمن باید عرض کنم که این افزونه از ۵۰ زبان پشتیبانی میکند .








منبع : http://www.gooyait.com

0 نظر:

ارسال یک نظر

» لطفا فینگلیش ننویسید.

» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.

» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.